Deklaracja dostępności

Dostępność cyfrowa

Ośrodek Pomocy Społecznej w Czechowicach-Dziedzicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.dpssusz.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Domu Pomocy Społecznej w Suszu

Data publikacji strony internetowej: 15.06.2021

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 28.12.2021

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • z powodu braku spełnienia wymogu 1.4.8 WCAG 2.1.

Opis implementacji: Opis i stopień implementacji WCAG 2.1 dla witryny dpssusz.pl

Oświadczenie sporządzono dnia 15.06.2021. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na witrynie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Jednocześnie informujemy, że koordynatorem dostępności jest pan Maria Flaszyńska, adres e-mail: dpssusz@wp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 55 278 62 23. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba główna Domu Pomocy Społecznej w Suszu przy ul. Iławskiej 42

  • do budynku prowadzą 2 wejścia: główne od ul. Iławskiej 42 i boczne od wjazdu na parking. Do wejścia głównego prowadzi podjazd dla wózków, do wejścia bocznego prowadzą schody
  • możliwy podjazd do budynku
  • na ścianie wewnątrz budynku zamontowany kontrastowy pas wskazujący ciąg komunikacyjny
  • w budynku znajdują się tablice informacyjne (wizualne) o rozkładzie pomieszczeń
  • dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze budynku
  • do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym
  • do korytarza prowadzą schody
  • zapewnione są osobie ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób tj. oznaczenia dróg ewakuacyjnych, instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji
  • zapewnione jest osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcie innej osoby (pracownika)
  • przed budynkiem brak wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych
  • w budynku nie ma recepcji ani portiera
  • w budynku nie ma windy ani platformy
  • brak toalety dla osób niepełnosprawnych
  • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

  • na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami zapewniona komunikacja w formie określonej w tym wniosku
  • brak dostępności tłumacza języka migowego zarówno w formie bezpośredniego kontaktu, jak i zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje
  • brak środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących ( brak pętli indukcyjnych, systemów FM czy urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia)
Skip to content